• Iedereen mag weer binnen en buiten sporten. Sportwedstrijden zijn toegestaan. En onder voorwaarden is ook publiek bij die wedstrijden toegestaan. De rijksoverheid meldt de volgende regels en richtlijnen voor sport:

Spelregels voor sport
    Iedereen mag weer binnen en buiten sporten. De basismaatregelen moeten de kans op besmettingen voorkomen. Er geldt:

Sporten in groepsverband is toegestaan.
    Wedstrijden zijn toegestaan. Het gaat zowel om wedstrijden onderling en wedstrijden tegen andere clubs.

Houdt u verder aan de basisregels om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

Regels voor publiek bij sportwedstrijden

Een coronatoegangsbewijs is nodig bij:

professionele sportwedstrijden en bij topcompetities;
    sportevenement in een afgeschermde locatie met toegangscontrole;
    sportevenement deels in de buitenlucht, zoals een marathon.

Voor voetbal gelden geen beperkingen meer, douches en kleedkamers zijn gewoon geopend en de kantine ook, de kantine in Makkinga wordt beheerd door de stichting Dorpshuis, voor de actuele regels kun je het beste op de site van het doprshuis kijken: www.grietennijhus.nl